Conday
  • Construcții
  • Amenajări
  • DIY
  • Portofoliu
  • Advertoriale
  • Despre noi
  • Contacte
  • Arhivă
  • Servicii
  • Jobs
  • CV

Newsletter

Lasă-ne adresa ta de e-mail pentru a primi newsletter-ul nostru săptămânal

<div class="mc4wp-response"></div>

Conday
  • Construcții
  • Amenajări
  • DIY
  • Portofoliu
  • Advertoriale
  • Caută

Agentul imobiliar, ca și avocatul, reprezintă o singură parte – Eugen Țurcan

by Tatiana ȚurcanAugust 29, 2023 in conday, Construcții,
280953819_5329774703728447_5221262805082564191_n

Pe cine reprezintă agentul imobiliar? Vânzătorul sau cumpărătorul? Sau poate ambele părți? Cu peste 20 de ani de experiență în domeniul imobiliar, Eugen Țurcan, Director vânzări al unei companii imobiliare și Președinte – Fondator al Asociației Profesionale a Agențiilor Imobiliare din RM, ne dezvăluie ce dictează regula școlii americane în acest sens și care este perspectiva sa asupra acestui subiect.

—

Codul de etică al agentului imobiliar 

Spune că acesta ar trebui să acționeze în cel mai bun interes al clienților săi și să le ofere sfaturi obiective și profesionale. Totodată, acesta trebuie să acorde atenție exclusivă clienților săi și să evite orice conflict de interese care ar putea afecta obiectivitatea sa. 

Când un agent imobiliar reprezintă vânzătorul

Rolul său principal este să obțină cel mai bun preț pentru proprietatea acestuia și să-l ajute să își maximizeze profitul. În acest caz, agentul trebuie să aibă cunoștințe solide despre piață, să evalueze corect proprietatea clientului și să-i ofere sfaturi și strategii pentru promovarea eficientă.

Pe de altă parte, atunci când reprezintă cumpărătorul 

Scopul agentului este de a găsi imobilul adecvat nevoilor și bugetului clientului. Acesta ar trebui să fie un bun negociator, să identifice opțiunile potrivite și să ofere asistență în procesul de evaluare a proprietății și de încheiere a tranzacției.

Agentul imobiliar poate reprezenta atât interesele vânzătorului, cât și ale cumpărătorului

Însă, nu poate servi la doi stăpâni, fiind esențial să acționeze cu loialitate față de partea pe care o reprezintă, în mod exclusiv. Fiecare parte implicată în tranzacție are nevoi și obiective distincte, iar agentul trebuie să fie ferm angajat să obțină cel mai bun rezultat pentru clientul său, fie asta o cumpărare sau vânzare. 

Prin reprezentarea unei singure părți într-o tranzacție, agentul poate oferi servicii personalizate, construind o relație de încredere și asigurându-se că interesele clienților sunt protejate în mod corespunzător. 

Dacă una dintre părți nu este reprezentată de către un specialist, este de obligațiunea noastră să-i recomandăm să apeleze la unul, pentru a fi consultat pe măsura necesităților. Ambele părți trebuie să aibă specialiști care să-i îndrume.

Niciodată nu luăm decizia în pentru cumpărător. Folosind experiența și profesionalismul căutăm cele mai avantajoase opțiuni, verificăm momentele juridice, însă, decizia finală aparține clientului. 

Interesele clienților

Revenind la codul de etică, un agent imobiliar care reprezintă o parte din tranzacție are ca prioritate interesele clientului său și, folosindu-și toate cunoștințele, caută cel mai bun argument al majorării prețului sau caută cea mai bună ofertă. 

Nevoile fiecărui client sunt prioritare, și pentru a gestiona aceste nevoi diferite, urmăm un proces bine definit. 

  • În primul rând, ne întâlnim cu fiecare client pentru a înțelege complet obiectivele, cerințele și bugetul său. 
  • Ascultăm cu atenție și adresăm întrebări relevante pentru a identifica detaliile-cheie ale tranzacției imobiliare. Pe baza acestor informații, dezvoltăm o strategie personalizată pentru fiecare client. 
  • Dacă reprezentăm un vânzător, analizăm cu atenție piața locală și evaluăm corect proprietatea, astfel încât aceasta să fie listată la un preț competitiv și atrăgător. 
  • În cazul în care reprezentăm un cumpărător, folosim cunoștințele noastre despre piață pentru a identifica proprietățile convenabile și pentru a negocia cel mai bun preț posibil.

Comunitate

Ne angajăm să urmăm un cod de conduită care pune în prim-plan următoarele priorități: statul (legile și reglementările în vigoare), clientul (obținerea celor mai bune rezultate pentru el) și breasla (respectarea standardelor profesionale și etice).

Când avem o proprietate spre vânzare sau cumpărare, suntem obligați să o comunicăm tuturor colegilor. În acest fel, avem scopul de a crește interes față de imobil și trecem proprietatea prin 4 etape: concentrăm, administrăm, creștem și reținem interes, având scopul de a aduna mai mulți potențiali cumpărători. 

O vânzare calitativă a imobilului poate fi realizată în două – trei săptămâni

Desigur, aceasta depinde de mai mulți factori, cum ar fi: situația pieței imobiliare, prețul corect, promovarea eficientă. Pe de altă parte, ce poate cauza o vânzare necalitativă? Există trei factori: poziționarea, promovarea și evaluarea incorectă. Dacă acești factori sunt examinați minuțios, imobilul poate fi vândut în cel mult patru săptămâni. 

agentDirectorVânzăriEugenȚurcanimobilMoldovaproimobilvânzărivânzător
Share on FacebookShare on Linkedin

Articole asemănătoare

Servicii-de-instalatii-electrice-in-Bucuresti

Cât costă o instalație electrică nouă în 2025, în Chișinău? 

by Tatiana Țurcan4 months ago
electrician chisinau ucon

Recomandările unui electrician cu experiență pentru designeri începători

by Tatiana Țurcan4 months ago
casa la sat

Reguli noi pentru construirea caselor în mediul rural

by Tatiana Țurcan10 months ago
8case.ro

400 de arbori și tui plantați în complexul rezidențial „Opt Case Moșnița”

by Tatiana Țurcan12 months ago

JOBS

  • Jurnalist
    Conday Media
  • Electrician
    Meșteri Moldova
  • Electrician
    Meșteri Moldova
  • Electrician
    Meșteri Moldova

CV

  • Chironda Sergiu
    Electrician
  • Chironda Sergiu
    Electrician
  • Chironda Sergiu
    Electrician
  • Chironda Sergiu
    Electrician

Newsletter

Lasă-ne adresa ta de e-mail pentru a primi newsletter-ul nostru săptămânal

<div class="mc4wp-response"></div>

Arhivă

July 2025
M T W T F S S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« Mar    
  • Despre noi
  • Contacte
  • Servicii
  • Arhivă

© 2023 Conday Media. Toate drepturile rezervate.

Developed by INDGTL Agency